Про нас

Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) №1 «Барвінок» загального розвитку дітей Ніжиської міської ради Чернігівської області забезпечує фізичне, психічне здоров'я дітей, їх всебічний гармонійний розвиток. В закладі відбувається розвиток творчих здібностей дітей, реалізуються завдання, визначені Законом України «Про дошкільну освіту», Базовим компонентом дошкільної освіти.
      У своїй діяльності дошкільний заклад керується Положенням про дошкільний навчальний заклад, власним Статутом, іншими нормативними документами, регламентуючими діяльність дошкільного закладу.
      Дитячий садок розташований у нетиповому приміщенні. На даний час функціонують 4 групи з денним режимом перебування дошкільників: 2 молодші, середня і старша, і 1 група з цілодобовим перебуванням дітей дошкільного віку. Дошкільний заклад відвідують 117 дітей, з них 2 - з короткотривалим перебуванням.
      Мовний режим закладу – український. Всі працівники володіють українською мовою та приділяють належну увагу розвитку мовленнєвої культури дошкільників. Ділова документація, куточки, стенди, написи здійснюються українською мовою.
      Укомлектованість дошкільного закладу педагогічними кадрами становить 100?, вищу освіту мають 87,5? педагогів. Розроблено перспективний план атестації та проходження курсів підвищення кваліфікації кадрів. Усі педагоги своєчасно проходять атестацію та курси підвищення кваліфікації. За результатами атестації 2 педагогів мають І кваліфікаційну категорію, 2 –вищий тарифний розряд, 4 – спеціалісти. Слід відмітити, що 4педагогів здобувають фахову дошкільну освіту на факультеті «психології та соціальної роботи» із спеціальності «дошкільна освіта» у Ніжинському державному університеті.
      З метою максимального охоплення дітей мікрорайону дошкільною освітою та на виконання Закону України «Про дошкільну освіту» педагогічний колектив проводить роботу щодо обліку дітей у мікрорайоні ДНЗ. Охоплення дошкільною освітою дітей мікрорайону становить 79,5 ? дітей від 1-го до 6-ти років і 100 % дошкільників 5-ти річного віку. 2 дітей знаходяться на соціальному патронаті в садочку, який здійснюється через відвідування дітей за місцем проживання, організацію роботи консультпункту. Діти з батьками запрошуються відвідати заняття у ДНЗ, взяти участь у проведенні спільних свят, розваг, екскурсій, різних заходів.
      ДНЗ тісно співпрацює з батьками, що відображається у плані роботи, у протоколах засідань батьківського комітету, піклувальної ради та батьківських зборів. У кожній групі знаходиться інформаційний куточок, який дає змогу батькам познайомитися з новинами і подіями, які відбуваються.
      ДНЗ тісно співпрацює з загальною освітньою школою І-ІІІ ступеню№ 7. Спільний план роботи і угода передбачають забезпечення наступності та перспективності у роботі, реалізацію завдань з проблеми формування готовності дітей до школи. Проводяться спільні педради, засідання методичних об'єднань, батьківські збори для батьків майбутніх першокласників, святкові й спортивні заходи, трудові десанти. Але слід відмітити, що співпраця дошкільного навчального закладу, сім'ї та школи потребує пошуку нових форм роботи для реалізації завдань розвитку дитини у світлі вимог програми “Українське дошкілля”, формування готовності до шкільного навчання дітей 5-річного віку за програмою «Впевнений старт».
      Робочою групою встановлено, що стан приміщення відповідає санітарним вимогам, створені належні умови для гармонійного розвитку дітей. Щороку проводиться поточний ремонт приміщення, в 2011 році проведений капітальний ремонт частини будівлі ДНЗ, в 2012 році садочок підключено до міської кналізаційної системи, в 2013 році замінена частину даху. Заклад забезпечений м'яким і твердим інвентарем, технологічним обладнанням.
      Робота з охорони праці проводиться згідно з нормативно – правовою документацією. У ДНЗ призначені наказом особи, які відповідають за охорону праці та протипожежну безпеку. В наявності : журнали, інструкції з охорони праці та посадові інструкції. Питання охорони праці знаходиться на постійному контролі адміністрації. Питання охорони праці включаються в тематику виробничих нарад та при керівнику. Реалізується система заходів з профілактики травматизму: інструктажі, бесіди з персоналом та батьками, ігрова діяльність і заняття з дітьми. Систематично проводяться Тижні безпеки дитини, в яких приймають участь працівники СВПЧ -15, ДАІ, МНС, лікарі-фахівці. Правила пожежної безпеки в закладі виконуються. Ключі від усіх приміщень знаходиться в доступному місці. Двері евакуаційних виходів під час знаходження людей в приміщенні закриті з середини на засуви, які легко відкриваються. Вирішено питання заміру опору ізоляції в електромережі, дах закладу оброблений пожежозахисним розчином. Але невирішиним залишається питання встановлення пожежної сигналізації в приміщенні. Температурний режим в приміщеннях, де перебувають діти, знаходиться в межах норми 18-22?С.
      ДНЗ фінансується з місцевого бюджету. Витрата коштів здійснюється згідно з кошторисом. Своєчасно проводиться оприбуткування цінностей. Ці питання знаходяться на постійному контролі з боку керівництва ДНЗ. За рахунок добровільних внесків батьків проведена значна робота по зміцненню матеріальної бази. Протягом останніх трьох років у закладі за рахунок добровільних батьківських внесків була замінена підлога у залі, частково замінений дах, придбані морозильна камера і пральна машина-автомат, замінені умивальники і мийки для миття посуду, частково замінені меблі, люстри, придбана гімнастична стінка, спортивний мат, обладнання для фізичного розвитку дошкільників, комп'ютерна техніка, наочно-дидактичні матеріали, замінені постільна білизна і посуд. Фінансових порушень виявлено не було.
      В ДНЗ проведена робота по створенню предметно – ігрового розвивального середовища. У групах оснащені осередки діяльності дітей, що сприяє реалізації особистісно зорієнтованої моделі освіти. Покращилися умови для розвитку дітей засобами театру в залі та групових кімнатах. Естетичному вихованню та розвитку творчості дошкільників сприяють мистецькі осередки, де створені умови для розвитку дитини відповідно до сучасних вимог. Національному вихованню та розвитку творчості дошкільників сприяє оснащення етнографічних куточків та світлиці. Патріотично-краєзнавче виховання дошкільників висвітлено в центрі «Я живу у Ніжині, вічному і Ніжному».
      Медичне обслуговування ДНЗ здійснює старша медична сестра Тарасенко В.М. (освіта середня спеціальна). В закладі є медичний кабінет, але оснащення його не відповідає типовому переліку. Є необхідний комплект першої допомоги, набір вітамінів, переносна бактерицидна лампа. Вирішується питання щодо забезпечення такими лампами усіх груп. Документація ведеться відповідно до чинного законодавства. Медичний працівник забезпечує належний контроль за станом здоров'я дітей, організацією та якістю харчування дітей, дотримання раціонального режиму та фізичного навантаження, медико-педагогічний контроль за станом фізичного виховання.
      Харчування дітей організовано відповідно до «Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», затвердженої наказом Міністерства освіти і науки та Міністерства охорони здоров'я України № 298/227 від 17.04.06 р. На харчоблоці є необхідне технологічне та холодильне обладнання, яке знаходиться в робочому стані: електроплита, духова шафа, електром'ясорубка, 3 холодильники, морозильна камера. Кухонний інвентар та посуд промаркований, своєчасно поповнюється. Діти з денним режимом перебування в ДНЗ забезпечуються повноцінним 3-х разовим харчуванням, діти з цілодобовим режимом перебування – 4-х разовим. Систематично проводиться С-вітамінізація страв і вітамінотерапія. Документація з питань харчування дітей ведеться на належному рівні. Здійснюється контроль з боку адміністрації. Безкоштовно харчується п'ятеро дітей із багатодітних сімей.
      Соціальний захист працівників закладу здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про охорону праці», «Про відпустки». Графіки роботи погоджені з профспілковою організацією. Відпустки надаються згідно з графіком, що також погоджується з профспілковим комітетом. Виконується стаття 57 Закону «Про освіту» щодо виплати грошової допомоги та допомоги на оздоровлення. Надаються додаткові відпустки та здійснюються доплати за особливі умови праці, що гарантується Колективним договором.
      Управлінська та методична робота здійснюється завідувачем дошкільного навчального закладу Калиткою Наталією Володимирівною. Аналіз річного плану показав, що педагогічний колектив працює над проблемними завданнями щодо вдосконалення якості освітньо – виховного процесу, забезпечення фізичного, психічного та соціального здоров'я дитини, формування творчої особистості.
      У дошкільному закладі створена система управління. Ефективно працює педагогічна рада. Приділяється увага організації освітньо – виховного процесу. Використовуються різні види контролю за всіма сферами діяльності ДНЗ. Розроблена циклограма контрольно – аналітичної діяльності. Вся методична робота в дошкільному навчальному закладі носить комплексний характер. Всі питання відображені в довідках і наказах . Осередком організації роботи з кадрами є методичний кабінет. Наявні нормативно-правові та інструктивно-методичні документи, література, періодичні видання з дошкільної і правової освіти. Відповідно до пріоритетного напрямку розвитку ДНЗ з проблеми: «Гуманітарний розвиток ДНЗ засобами краєзнавчо-патріотичного виховання» творчою групою педагогів створені авторські доробки для роботи за програмою «Українське дошкілля»: курс «Краєзнавство для дошкільників», програма «Архітектура: знайома незнайомка», додаток до блочно-тематичного планування з проблеми: «Соціально-маральний розвиток дошкільників шляхом краєзнавчо-патріотичного виховання» та інші. В групах оформлені мікро-методкабінети, які постійно поповнюються матеріалами з досвіду роботи вихователів, методичною літературою, рекомендаціями з різних розділів програм.
    У дошкільному закладі створений сприятливий соціально – психологічний клімат, відсутні конфлікти. Анкетування батьків, результати опитування громадськості свідчать про достатній рівень діяльності керівника по створенню іміджу та позитивної думки про дошкільний заклад. Результатом цього є високий попит з боку батьків на розвиток та виховання дітей в ДНЗ.